Retourneren en ruilen
Retourneren & Ruilen
Bent u niet helemaal tevreden met uw product(en)? Dat is natuurlijk vervelend. Geen zorgen! Bij L&C FASHION kunt u uw bestelling retourneren. Hiermee kunt u het aankoopbedrag terug krijgen of kiezen voor een ander product. Voor het correct retourneren hebben we een aantal voorwaarden opgesteld:
Retourneren per post
Met ons retourrecht van 14 dagen (na ontvangst van bestelling) heeft u altijd ruim de tijd om uw producten te passen en te kijken of alles naar wens is. Houd er wel rekening mee dat het product in dezelfde staat als verstuurd wordt teruggestuurd. Denk hierbij aan het product in originele staat en verpakking terugsturen (inclusief label). Uiteraard mag het product wel gepast worden. Om het herroepingsreecht uit te oefenen, kunt u L&C FASHION per post, mail of telefoon op de hoogte stellen. Of u maakt gebruik van ons online contact formulier. Wij zullen u informeren dat de retour correct is aangemeld. Indien u binnen de 14 dagen termijn uw pakketje aanmeldt, maar wij het na deze termijn ontvangen, kunt u nog steeds gebruik maken van het herroepingsrecht. Beschadigde artikelen mogen binnen de retourtermijn terug worden gestuurd. Er worden wel kosten in rekening gebracht voor de door u aangebrachte schade. Mocht het product kapot gaan en onder de garantie vallen geldt de periode van 14 dagen niet.
De terugbetaling van de geretourneerde artikelen geschiedt uiterlijk binnen 14 dagen nadat u uw retour kenbaar heeft gemaakt. In de regel betalen wij al binnen 1-5 werkdagen na ontvangst van de artikelen uit. Tijdens onze sale periode kan het zijn dat we de termijn van 1-5 werkdagen niet behalen.
Retouradres:
Karel Doormanstraat 328
3012 GP
Rotterdam
Download hier het retourformulier
Retourneren in onze winkel
U heeft ook de mogelijkheid om de aangekochte producten te retourneren in één van onze stores. Indien u een artikel ruilt, zullen wij dit met de kassabon verwerken. Als u de aankoop retourneert, maar geen ander artikel aankoopt, kunt u het geld op uw rekening terugverwachten. Uiteraard zullen wij wel uw pakketje aannemen en transporteren.
Ruilen
Het is bij ons online niet mogelijk om te ruilen. Wij raden u aan om een nieuwe bestelling te plaatsen en het artikel wat niet naar wens is te retourneren. In dit geval is het product sneller bij u thuis en storten wij de aankoopwaarde van het gekochte artikel terug op uw rekening zodra de retourzending is ontvangen.
Overige vragen
Mocht u na het lezen van deze vragen nog vragen hebben omtrent ons ruil & retourproces, dan kunt u uiteraard contact opnemen met onze klantenservice. Gebruik hiervoor onze chatknop op de webshop en/of neem telefonisch contact met ons op.
Onderstaand hebben wij een aantal veelgestelde vragen voor u uitgezet omtrent ons retourbeleid. Indien u meer informatie wilt, lees gerust de tekst hieronder.
- Hoe retourneer ik mijn product en binnen welk termijn?
- Wat kost retourneren?
- Wat zijn de mogelijkheden met een retour?
- Hoe werkt het retourneren als ik mijn bestelling terug wil brengen in een store?
- Hoe krijg ik mijn geld terug nadat ik mijn bestelling retour gestuurd heb?
- Ik heb een verkeerd product ontvangen. Wat nu?
- Ik vul nu het online retourformulier in, maar waar kan ik mijn ordernummer vinden?
- Ik wil slechts een deel van mijn bestelling retourneren. Hoe werkt dat?
- Kan ik mijn bestelling ruilen?
- Kan ik ook een artikel retourneren nadat ik die heb laten vermaken?
- Wat is de status van mijn retourzending?
- Wat moet ik doen wanneer mijn bestelling beschadigd aangekomen is?
- Welke producten hebben geen recht op retour?
1/2. Retourneren gaat eenvoudig, gemakkelijk en snel.
Vanaf het moment dat u uw bestelling ontvangt, heeft u 14 dagen bedenktijd. Voor winkelaankopen geldt ook een bedenktijd van 14 dagen na de aankoop. Maak gebruik van het retourformulier, houd er rekening mee dat de retourneerkosten voor eigen rekening zijn. Zorg dus dat je het pakketje voldoende frankeert en het opstuurt naar het volgende ades:
Karel Doormanstraat 328
3012 GP
Rotterdam
3. Mogelijkheden
» Het aankoopbedrag ontvangen binnen 3 werkdagen
4. Retourneren in een winkel
Indien het voor u makkelijker is om het pakket terug te brengen naar één van onze winkels is dit ook een mogelijkheid. Vervolgens kunt u ook ter plekke hetzelfde product ruilen in een andere maat.
5. Hoe krijg ik mijn geld terug nadat ik mijn bestelling retour gestuurd heb?
U krijgt uw geld terug op dezelfde wijze waarop u betaald heeft. Heeft u betaald met iDEAL? Dan kunt u het aankoopbedrag op dezelfde bankrekening verwachten. Indien u met een creditcard betaald heeft, storten wij het aankoopbedrag weer op uw creditcard. We hanteren hierbij de wettelijke termijn van 14 dagen om het bedrag terug te storten. Deze 14 dagen gaan in vanaf het moment dat u de retour hebt aangemeld. In de meeste gevallen storten wij binnen enkele dagen na we de retourzending binnen hebben terug. Hou er rekening mee dat dit tijdens SALE periodes of feestdagen iets langer kan duren.
7. Ik heb een verkeerd product ontvangen. Wat nu?
Dat is vervelend! Neem graag even contact op met ons Customer Success Team. Zij zullen u verder helpen en zorgen dat u alsnog het juiste product ontvangt.
8. Ik vul nu het online retourformulier in, maar waar kan ik mijn ordernummer vinden?
U kunt uw ordernummer vinden op uw factuur of in uw email.
9. Ik wil slechts een deel van mijn bestelling retourneren. Hoe werkt dat?
Dat kan uiteraard. Breng het team van L&C op de hoogte van de retour door gebruik te maken van ons telefoon nummer, ons te e-mailen naar: info@lcfashion.nl of gebruik te maken van ons contact forum. Vervolgens geeft u aan bij dit retourformulier document welke producten u zou willen retourneren en stuurt u het pakketje naar behoren op inclusief het formulier.
Pak de producten netjes in en stop deze in een doos.
10. Kan ik mijn bestelling ruilen?
Dit is helaas niet mogelijk. Wij advisuren u om een nieuwe bestelling te plaatsen. U heeft daardoor sneller uw producten in huis. De retour wordt zo snel mogelijk verwerkt en uw geld wordt teruggestort.
11. Kan ik ook een artikel retourneren nadat ik die heb laten vermaken?
Nee, helaas niet. Producten die u heeft laten vermaken, worden speciaal voor u op maat gemaakt. Deze producten kunnen wij dus helaas niet meer aanbieden aan andere klanten.
12. Wat is de status van mijn retourzending?
Via de track and trace link kunt u zien of uw bestelling bij ons is aangekomen. Vervolgens storten wij het aankoopbedrag binnen drie werkdagen op dezelfde manier terug als hoe u betaald heeft.
13. Wat moet ik doen wanneer mijn bestelling beschadigd aangekomen is?
Dat is natuurlijk erg vervelend. U kunt hiervoor contact opnemen met ons Customer Success Team.
14. Welke producten hebben geen recht op retour?
Bij L&C FASHION zijn een aantal producten niet geschikt om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, te weten parfum en kleding. Indien u een artikel gedragen of gebruikt heeft, heeft u geen recht meer op retour.
*Tijdens actie- en kortings-periodes is gratis retourneren niet van toepassing.